Friday, April 11, 2014

Macam mana berlaku

Sebenarnya bleeding since 8 Dec'13. Memang non stop sampai sekarang. That is why aku kena anemia. Kurang darah.

The first 2 month I.e. Dec and Jan tu aku anggap period tu qada' agaknya sebab aku punya cycle sebelum ni memang irregular. Kadang-kadang once every 2 or 3 months. So bila dia keluar tak henti it was a good news. At least aku dapat rasa jadi perempuan normal haha. Not funny girls. In fact it was extremely dangerous.

Bila end of Jan tu still bleeding aku terus pergi jumpa doctor. Bleeding tu bukan sikit. Dia berketul. Banyak. Banyak means every 15 minutes aku kena change pad. Sebab berketul besar. Dan I started to feel pain. The menstrual pain. Sebelum ni tak ada. Dia punya sakit memang berguling kau atas katil.

Then klinik marah sebab supposed after 15 days period dah kena jumpa doctor bukan wait until 2 months later. Takut badan tak ada darah aaaaand something wrong dalam rahim ke.

I did some researched on my own. It might be fibroid sebab all the signs matched habis. Haha. Well who knows it was actually cancer kan.

Then pergi hospital bersalin. Doctor scan and there was nothing wrong with my uterus. No sign of fibroid. I was very sceptical masa tu sebab takkan tak ada pape kot sebab bleeding non stop. Then 2nd time datang jumpa, doctor bagi pil perancang. And another scan. Fibroid. Thank god it was a small fibroid. Tak payah operation. Lega. Lepas masuk 2nd cycle makan pil tu bleeding kurang tapi badan letih. Yes masa tu dah memang anemia haha.

By the way bleeding sebab cancer rupanya. So girls please take good care of your health. Kalau period more than 15 days please seek help. Jumpa doctor.

0 shouts: