Wednesday, February 12, 2014

Perempuan.



Tu dia Maskara dengan eyeliner aku. keke. 

Maskara paling best adalah yang kedua dari kiri i.e. Etude House punya maskara. Memang terangkat ah bulu mata aku yang tak berapa nak wujud ni. Tapi dah nak habis juga ni. Ni masa beli dulu tengah sale. Tak tahu lah sekarang punya harga berapa. Quite pricey juga bagi aku. tsk tsk tsk. Ni barang ke 3 dah nak arwah. Benci betul. 

Yang kuning tu Maybeline beli masa pi UK last year. 2 maskara dengan harga RM 50. Murah lah weh. Kalau tak dekat Malaysia 1 maskara je dah 30++ untuk brand ni. 

Yang 2 terakhir tu jenama Elianto. Ha, ni pun beli masa tengah sale. Tak sampai RM20 pun 1 tu rasanya. Lupa dah keke. Elianto punya maskara pun ok lah. Memang kalau kata dia memanjangkan dia tak tipu memang panjang punya bulu mata kau haha

Semua tu adalah waterproof maka masalah sikit lah nak solat. Aku kena guna makeup remover untuk waterproof punya make up. Penat nak bersihkan tapi aku tak kisah. Aku rajin haha. 

Kalau bab eyeliner aku paling suka yang Etude House i.e. yang paling kiri sekali. Ini memang sumpah aku berjaya hasut Iha beli dan dia pun suka juga sebab waterproof tapi dia tak susah nak bersihkan memandangkan dia merupakan 1 lapisan yang melekat di mata. faham? buat-buat faham saja lah malas nak terangkan hah! 

Lepas tu yang ungu dengan peach/nude tu adalah THEFACESHOP punya eyeliner. Tak tipu lah memang waterproof dan tak smudge. Warna peach/nude tu pakai bawah mata so konon nak bagi mata nampak besar lah kan. keke 

Seterusnya yang Silkygirl punya. Ini sumpah dengan harga RM14 hengget aku beli memang tak merugikan. Memang betul smudgeproof ni. Hitam pekat pula tu. Tapi tak sepekat Etude House punya. 

Sebelah dia Maybeline punya. Warna putih. Aku pakai ni pun untuk bawah mata. Jarang pakai so tak tahu nak komen. Nexttttt! 

aha tu Warna coklat tu kegemaran. Tengok saiz pendek pun da tahu dia tu memang selalu kena ganyang dengan aku. Ni jenama IN2IT. Masa ni Guardian buat sale RM10 tak silap. Asal murah je aku ambil lah. Tak tahu kalau benda ni best ke tak. Rupanya memang mengundang tangisan abadi sebab dia memang lembut je pakai kat mata dan senang. Lepas tu dia smudgeproof which is aku memang lemah bab smudge and water proof ni sebab mata aku sangat lah berair. 

Paling last adalah paling mengecewakan. Jenama Elianto ni eyeliner ni. Naib baik beli time tengah jualan gudang i.e. RM3 ke berapa harga dia. Aku rasa nak buang je ni. Dahlah susah nak pakai. Kena tekan baru nak keluar warna dia. Sudahlah cair macam apa je. eeee tak minat!

Bawah ni aku bagi dia punya swatch untuk eyeliner kat atas. Dari atas adalah bersamaan eyeliner dari kanan :-




0 shouts: