Saturday, July 6, 2013

Menyirap.

Sebenarnya niat post ni nak tulis pasal last day kat Istanbul dengan hari ke Scotland i.e, hari ini.

Tapi dapat tahu sesuatu pasal rakan kerja dah berhenti seminggu dari next week so hati jadi sedih.

Lepas tu dapat tahu yang rakan sekerja yang diminta tolong untuk cover aku for 2 weeks dari hari aku cuti rupanya tak nak tolong lagi tambah sedih. Budak tu baru masuk last year bulan 8 tapi yang ajar dia adalah aku dan kak nazz. Time aku masuk dulu dengan kak Nazz tak ada pun orang nak ajar. Semua learn sendiri, tapi tak kisah lagi bagus at least boleh berdikari dan juga boleh learn things from scratch so banyak benda tahu, buat benda remeh semua tak kisah,

Tapi adik yang baru masuk tu dia untung, ada aku ada kak nazz. So kami boleh ajar dia. Walau tengah sibuk mana tetap aku ajar. Kadang2 bengang tapi faham sebab dia tak ada background accounting. So ajar juga. Tapi dia tak boleh accept buat benda remeh semua. Kalau boleh nak terus buat benda tak remeh. Aku tak faham manusia macam ni. Masuk kerja fresh mestilah kena mula dari bawah. Bos pun mula dari bawah. Haih

Lepas tu dia merungut rupanya kena cover aku. Please lah aku before cuti dah cover sampai bulan 7 punya kerja. Ni cuti pun email aku reply. Tanya assistant aku ok ke tak. Tak adalah lepas tangan 100%. Lagipun kerja semua assistant aku buat aku monitor dari sini. Dia just email je budak tu punya kerja. Apa yang susah. Time dia masuk dulu dia tak fikir pula susah aku ni.

Serius tak sabar nak masuk kerja. Ambil balik kerja aku so aku boleh ajar assistant aku habis. Tak payah suruh budak tu. memang menyirap. Hati jadi bengang. Memang ku takkan ajar dah apa ko tanya aku, malaslah.

Jangan nak cakap tak ada orang appreciate ko. Ko tu ada ke appreciate orang lain. Haha funny when you just join the company less than a year and you talk about appreciation. Bitch please. Aku dah nak masuk 2 years kot tak ada pula cakap macam ko tu. even aku memang tahu company ni memang tak appreciate staff dia. Rasa nak bitch slap ko. Dahlah cakap tak pernah nak elok dengan aku. Pls aku ni lebih tua dari ko. Kalau cakap asyik nak lempang aku je tak kurang ajar namanya, bodoh. Memang bodoh.

Sungguh menyirap sekali darah aku.

0 shouts: