Tuesday, January 7, 2014

Rindunya umur 25 tahun ke bawah

Semua salah Si Sungha Jung tu. Entah pape nak main gitar lagu favourite! sengaja kan! wuuu rindunya Howl's Moving Castle. Macam nak kena baca buku tu balik walaupun buku dah buruk terperam dalam almari haha. Lepas tu macam nak main balik movie dia. rindu sumpah rindu! 


Lagu ni sangat menenangkan jiwa. Bila dengar rasa macam berada dalam alam fantasi dan tak nak balik ke realiti which is bad haha 

 Sesungguhnya Studio Ghibli tak pernah gagal menghasilakn karya berkualiti dan bersifat kekeluargaan, menyentuh perasaan, membuat kita kembali ke zaman kanak-kanak, mengimbau waktu tiada masalah besar yang mnyesakkan jiwa seperti dewasa. 

Kadang-kadang kena tengok anime sebab kita boleh release semua aura kebudakkan time tu. Mesti ada punya budak kecil dalam diri tu bersembunyi. Sebab aku ada. Dan bila aku tengok anime aku jadi happy macam aku baru nak masuk 9 tahun. 

 Masa tu tengah layan Cardcaptor Sakura, Sailormoon, Dragonball, Slam Dunk, Tutu Princess, Detective Conan etc. Masa tu bagi aku lelaki terkacak mestilah Tuksedo bertopeng, Son Goku, Son Gohan,Kaede Rukawa, Hisashi Mitsui, Heiji, Li Shaoran Hahah


 

 Rindunya.

 

 

0 shouts: